Sfaturi de viață de la Melc | Despre casă și acoperiș

Salut, 

Încerc de ceva vreme să scriu asta, iar la un moment dat chiar mi-am pierdut speranța că o voi face. Uffff, și-am mai început și nepoliticos! Era normal să mă prezint ca să știi cine sunt, ce fac și de ce fac asta. E digital, aș putea să apăs backspace și să o iau de la zero, dar sunt un tip conservator. Ce-am scris, rămâne scris. 

Deci, eu sunt Melcul. Nu doar un melc, ci Melcul. Așa mă cheamă. Când am apărut pe lume era un nume popular pentru melci și ai mei n-au făcut excepție. Acum la bătrânețe, prietenii îmi spun Mel... Gibson sau cei care nu mă prea au la suflet, Mel... Rin Monroe. În orice caz, eu sunt Melcul. 

Vreau să-ți dau un sfat de viața, de fapt mai multe. Sunt melc trecut prin viață și știu cum stă treaba. Am văzut la viața mea trei străzi și 8 copaci. Deci, am experiență și mai știu ce înseamnă responsabilitatea unei case. 

Am observat că în zilele noastre, nimeni nu vrea să se atașeze, dar toată lumea visează la un cuib, la o cochilie, la un acoperiș deasupra capului. La o casă. E normal. La noi melcii e mai ușor totuși, în sensul în care toată lumea e acceptată la programul prima carcasă. Suntem avantajați, dar să știi că nu e ușor să o ții. Carcasa, cochilia, casa - la asta mă refer. Trebuie să fii atent, pentru că dacă-ți pierzi mințile și cazi în patima frunzelor de nuc, te-ai dus. Sunt pline trotuarele de din-ăștia fără casă care nu mai știu de unde vin și încotro se îndreaptă. Ei își zic Limax, dar în realitate sunt... mă rog, nu e treaba mea. 

Acum e vorba despre tine și ce trebuie să știi acum, când ești pe punctul de a-ți face casa ta. Ești confuz, nu știi ce e bine și ce nu. Care-s materialele de care ai nevoie, te-oi întreba. Și când știi răspunsul, îți dai seama că mai sunt o grămadă de alte tipuri de materiale, care dacă or fi mai bune? 

Taică, relaxează-te! Soluții sunt, răbdare să ai. Așa cum am eu! Sunt melc bătrân și știu ce spun. 

Hai să-ți mai zic ceva. După ce te-ai hotărât câte cămări îți faci și cât de mult te duci în sus spre cer cu a ta casă, să știi și tu că acoperișul îți va da a mai mare satisfacție. E ca atunci când pui steaua la brad. Îi șade bine, taică. Oh, Casă Frumoasă! 

Acoperișul e important. Te protejează de ploaie, de zăpadă, de prea mult soare, de vânt, de... de toate! Dar vezi să-l faci cum trebuie. Uită-te la mine: acoperișul meu, care îmi e practic toată casa, e făcut din start să dureze. Să mă țină bine toată viața. Așa trebuie să faci și tu. 

Să nu fii zgârcit și investește în ce e mai bun. Știu un loc unde te poți duce și unde vei găsi ce trebuie. Mergi la Vindem-Ieftin.ro. Ce e tare la Vindem-ieftin.ro? Păi cumperi toate materialele la un loc, la cel mai mic preț direct de la producător. Nu te ocupi tu de negocieri și tot procesul e transparent ca o aripă de libelulă.
E un loc potrivit pentru toată lumea. Chiar și pentru cei care nu știu ce trebuie să aleagă. Balanțe, cum li se mai zice. Am stat sub streașina unor oameni care de acolo și-au luat ce-au avut nevoie și povesteau că ce bine a fost, că ce ușor și că au avut parte de consultație. M-am prins târziu că era vorba de consultație în sensul în care îi ajutase cineva să aleagă ce-au avut nevoie. Melc bătrân, taică! 

Te rog să mă asculți și să ții cont de ce-ți zic. Acoperișul e la fel de importat ca fundația casei tale. Plus că acum ai și cu ce. Îl faci și trainic și frumos. Poți să-i pui țiglă metalică Bilka, țiglă metalică Viking Pruszynsk sau faci acoperiș cu țiglă Rukki. E și practic și arătos. O să-ți fie cald în casă când vine iarnă, iar când e vară o să fie bine și atunci. Să vezi, că în momentul în care ai un acoperiș frumos și sănătos și zăpada și ploaia și lumina te respectă mai mult. 

Până să te apuci, aruncă un ochi și pe... stai așa că mi-am notat. Pe recenzii video. Am auzit că e la modă să te uiți la așa ceva decât să mai stai să te uiți la ilustrații, poze, pardon. Nu zic nu, m-am uitat și eu o dată. Mi-a plăcut. 

Te las acum să te gândești și să alegi ce ai nevoie. Eu mă târăsc de aici că i-am promis unui Limax, prieten vechi, că-l ajut să-și facă ceva frumos să nu-l mai plouă. Vine și-o țestoasă, maistru mare de-a lucrat în străinătate peste o mare și o țară. Să ne revedem cu bine și sper ca într-o zi să pot să stau sub ștreașina de la acoperișul casei tale și să mă gândesc că și părerea mea a contat în procesul de alegere!

Te salut și te respect. 
Cu drag, 
Melcul
________________________________________
Articolul Sfaturi de viață de la Melc | Despre casă și acoperiș participă la Proba 22. Acoperiș pentru casa visurilor tale (Sponsorul probei: Vindem-Ieftin.ro) în cadrul competiției SuperBlog 2018.
*sursă fotografie: Vindem-Ieftin.ro

Pagini