Generaţia tânără ştie cine e Maria Tănase?


   Pentru că îmi plac la nebunie provocările şi mai ales acelea care ne fac să căutăm mai mult şi să-i informăm şi pe alţii despre artişti consacraţi, mă bucur că pot lua parte la campania Roots Revival Romania de pe BlogalInitiative.

   Loc de cinste aparţine în această postare şi nu numai unui personaj feminin de poveste al muzicii populare româneşti. Maria Tănase, această femeie misteroasă cu o voce magnifică, ne reprezintă ţara cu succes în toate colţurile lumii.

   Cu o voce considerată divină, Maria Tănase a fost şi va fi una dintre cele mai mari valori ale României. Uitarea valorilor noastre este cel mai mare păcat al unei societăţii, iar efectele negative nu încetează să apară, în special asupra tinerilor. Generaţii întregi se pierd din cauza lipsei de informare şi de promovare a personalităţilor cu adevărat importante, iar astfel de iniţiative, precum concertul de improvizaţie organizat de Roots Revival Romania, trebuie lăudate din tot sufletul. Căutaţi mai mult, ascultaţi, citiţi şi doar aşa vă puteţi diferenţia de lumea plină de oameni săraci.


   Maria Tănase a lăsat câte o sămânţă de frumos în fiecare loc vizitat. Craiova, oraşul meu natal, poartă încă amprenta marii artiste prin crearea şi evoluţia Ansamblului Folcloric Maria Tănase. Bucuria cu care cei din ansamblu dansează (am plăcerea să fi cunoscut câteva persoane) este de nedescris! Cu toţii merită toată stima pentru rezultatele lor, recunoscute la nivel european şi nu numai. Numele ansamblului este un semn de apreciere excelent pentru marea artistă, căci acesta încă se mai aude şi în zilele noastre în urechile tinerilor. Ba mai mult, în multiplele ţări unde s-au desfăşurat competiţii rămâne pe buzele oamenilor numele de Maria Tănase, nume care se conectează automat în mintea naostră cu melodii care nu mai au nevoie de descriere, precum "Cine iubeşte şi lasă", "Bun îi vinu' ghiughiului", "Mărioară de la Gorj", "Mi-o zîs mama ca mi-o da""Ciuleandra", "Mi-am pus busuioc în păr" şi multe altele.

   Craiova încă păstrează vie amintirea Mariei Tănase prin ansamblul folcloric cu acelaşi nume. În data de 23 septembrie, oraşul meu va fi una dintre cele 10 gazde ale unui spectacol Roots Revival Romania – Colors of Maria de imprevizaţie muzicală pe baza creaţiei artistei. Graficul celorlate este următorul şi vă recomand cu drag să nu rataţi un asemenea eveniment unic:


Craiova: 23 septembrie – Teatrul Marin Sorescu 
Timișoara: 25 septembrie – Teatrul Național 
Oradea: 26 septembrie – Casa Sindicatelor 
Cluj-Napoca: 28 septembrie – Filarmonica Transilvania 
Sibiu: 29 septembrie – Casa Sindicatelor 
Brașov: 01 octombrie – Centrul Reduta 
Iași: 03 octombrie – Teatrul Luceafărul 
Galați: 04 octombrie – Casa Studenților 
Constanța: 06 octombrie – Casa Sindicatelor 
București: 11 octombrie – Sala Radio 
București: 12 octombrie – Sala Radio

   
   Voi cum credeţi că ar trebuie să acţionăm pentru a păstra vie creaţia marilor artişti?

Pagini