Seara jocurilor în familie, mai palpitantă ca oricând cu cutia.ro

Mă uit la Edi și nu-mi vine să cred când a crescut așa mare. 9 ani. Știu, pare clișeu, toți părinții spun Vai, nu-mi vine să cred cum trece timpul, parcă ieri schimbam scutece. Dar chiar așa e. Îl văd acum la masă și observ mai mult ca niciodată. Minunea noastră mică, un copil cuminte, poznaș, dar care niciodată nu a cauzat probleme mari. 

În partea mea dreptă e Sofia, 15 ani. O domnișoară în toată firea, dar la fel de băiețoasă cum o știu dintotdeauna. Îmi amintesc că atunci când l-am adus acasă pe Edi de la maternitate s-a uitat la el, apoi s-a uitat la noi și a strigat din toți rărunchii: Nu ne trebuia un copil nou acasăăăăăăăă!

Nu pot să spun că s-au schimbat prea multe între timp. Câteodată mă uimește cât de uniți pot fi, iar altădată... ei bine, nu-și vorbesc două zile dacă el i-a împrumutat mp3 player-ul.
E duminică seara, iar de aproape un an, cu câteva excepții, asta a fost seara jocurilor în familie. Ne adunăm toți patru la masa din sufragerie, alegem (cu mari probleme) jocul, pregătim carnețelul pentru notat scorurile și să înceapă peripețiile! Până acum câteva luni bune ne jucam jocuri clasice: cărți, avioane, spânzurătoarea sau remi. 

De când soțul meu a descoperit site-ul cutia.ro s-a schimbat total seara noastră de jocuri în familie. Mă gândeam în fel și chip cum să-i facem pe copii să fie mai atrași de jocuri, dar uneori erau așa plictisiți că se declarau interesați de eveniment doar pentru că aveau liber la ciocolată și alte ronțăieli.
Dar când Andrei mi-a arătat varietatea de jocuri de societate cutia.ro am știut că asta ne lipsea. Aici am descoperit și jocuri de logică, puzzle-uri și multe altele, dar noi ne-am oprit pentru un moment la board games. Îmi aduc și acum aminte încântarea cu care a petrecut o seară întreagă să descopere jocurile și să aleagă două pentru serile noastre în familie.

- Draga mea, am pus în coș două jocuri: Carcassonne și AXIO. Am citit foarte multe recenzii bune despre ele și cred că sunt ce ne trebuie.
- Ahaaaa, spun eu așezându-mă la laptopul meu și căutând informații. Ia uite, cutia.ro e unic distribuitor în România pentru Carcassonne.
- Da, am citit deja asta. Stai să îți explic care e treaba cu fiecare. Carcassonne e un joc de strategie și construcție. Imaginează-ți doar ce încântat va fi Edi să descopere că e despre orașe medievale. Jocul se bazează pe cartonașe, cu ajutorul lor poți să construiești o rețea întreagă cu străzi, mănăstriri, pajiști și orașe fortificate. Iar partea palpitantă intervine atunci când...
- Poți să dai provocări celorlați jucători? Trebuie să răspunzi la întrebări ca să avansezi? E cu zaruri?
- Off... la fel de nerăbdătoare ca în ziua în care te-am cunoscut, erai în rochia aia roșie superbă și băteai din picior că nu mai vine odată autobuzul. Revenind. Partea palpitantă intervine când un participant decide să își folosească cei 7 tâlhari în misiune sub acoperire ca fiind țărani, cavaleri sau călugări.
- Uuuu, îmi place cum sună! Cât mister!
- Exact! Câștigă cel care e mai bun strateg, care își va gândi cel mai bine construcția și va fi mai viclean. Îți dai seama că a fost lansat în 2000 și în 2001 era deja declarat Jocul Anului? Sunt atât de multe variante și scenarii de joc, că e imposibil să ni se pară că am mai jucat deja aceeași variantă vreodată. Apropo, știai că în octombrie anul acesta România a câștigat datorită lui Marian Curcan locul doi la Campionatul Mondial de Carcassonne din Essen în Germania?
- Waw, asta da performanță îmbinată cu inteligență și totuși... distracție! Cred că e  perfect pentru a ține copiii în priză. Mai ales că citesc pe site-ul cutia.ro că este ideal pentru 2-5 jucători, cu vârsta peste 8 ani.
- Exact, iubito, să nu mai spun că durează maximum 30-45 minute, deci nici prea puțin pentru a nu ne solicita deloc, nici prea mult pentru a plictisi copiii.
- M-ai convins. E de lăsat în coș! Spune-mi ceva și despre AXIO, ia să-l caut și eu online acum.
- Jocul AXIO m-a atras pentru că se bazează pe adunatul punctelor care se obțin datorită agilității participanților. Jucătorii se folosesc de piese dreptunghiulare, iar scopul este să extindă rândurile de simboluri pentru a primi cât mai multe puncte.
- Ahaa. Văd că e un joc nou, lansat în acest an. Cum ar fi să ie declarat jocul anului viitor? întreb eu și râdem amândoi.
- Posibil, iubito. Partea cea mai tare e că, la final, ajunge să câștige cel cu scorul cel mai mic. Cred că Edi va fi încântat să analizeze îndeaproape regulamentul de joc și el va fi cel care ne va arăta tuturor regulile.
- Văd că se poate juca în maximum 4 jucători de peste 8 ani și durează aprox. 30 minute. Eu zic că e perfect!
- Foarte mult mă atrage și Stone Age, un alt joc antrenant care se bazează pe viața strămoșilor noștri și dezvoltarea triburilor. E de comandat data viitoare, pentru că vârsta minimă recomandată e de 10 ani. Așteptăm un pic să mai crească Edi, nu vrem să se simtă nedreptățit. Deși știu că Sofia ar fi încântată să câștige un joc de strategie chiar dacă nu e fair-play! spune Andrei și zâmbim amândoi.

Mă uit la ei și le văd încântarea, exact ca atunci când jocurile au ajuns la noi acasă și le studiau pe toate părțile. E deja a treia seara de jocuri de când le avem și sunt la fel de entuziasmați.
- Mami, eu vreau AXIO! spune Edi nerăbdător.
- Dar asta am jucat și data trecută, două runde chiar! Eu vreau Carcassonne, se impune Sofia.
Andrei preia comanda și spune ceea ce voiam cu toții să auzim:
- Fără ceartă copii! Ce ziceți dacă începem cu Carcassonne și terminăm cu o rundă de AXIO?
Le văd încântarea din ochi și nu pot decât să mă bucur că serile noastre de duminică sunt mai frumoase ca oricând. Și totuși nu pot să nu mă minunez iar: când au crescut așa mari?

_________________________________________________
Articolul Seara jocurilor în familie, mai palpitantă ca oricând cu cutia.ro participă la Proba 28. Cadouri de Crăciun? Pe cutia.ro! (Sponsorul probei: cutia.ro) în cadrul competiției SuperBlog 2018
Sursă fotografii: unsplash.com și cutia.ro

Pagini