Cum se întreține un BMW seria 5 și, cel mai important, îi putem pune gene?


Cine a spus că să fii șoferiță e mai ușor decât să fii... șofer? Unii zic că noi, femeile, știm doar să ajungem din punctul A în punctul B și atât. S-a aprins vreun bec, motorul nu mai toarce ca săptămânile trecute - apelăm la tati sau direct în service. Chiar deloc, domnii mei! Aveți idee cum e să stați cu panică nonstop că se va întâmpla ceva la mașină și o să rămâi în drum cine știe pe unde? Dacă la voi e doar o situație enervantă, la noi doar gândul că s-ar întâmpla ceva (inclusiv pana aia nenorocită care apare când pleci la munte cu fetele) e pur și simplu subiect de film de groază.

Oricum, m-am mai calmat odată cu noua mea mașină nouă - un BMW seria 5 Sedan pe benzină. Superbă, în culoarea Cashmere Silver metallic cu o tapițerie din piele pe care PROMIT că o nu o să mai mănânc pufuleți și ciocolată.



Cum de schimb eu vitezele unui BMW seria 5? 


Se făcea că participam la o probă în competiția SuperBlog pentru eXclusiv OEM și le-a plăcut așa de mult cum am scris despre ei, încât am primit mașina în teste câteva luni. Apoi ne-am împrietenit așa de tare, încât lucrez aici acum și am rămas cu un BMW seria 5 drept mașină de serviciu. Cât de tare e asta?


De întreținere (și alimentare, bineînțeles) mă ocup eu. Având în vedere cât de mult am plimbat-o prin țară, mi-am propus să îi fac întreținerea la 12-13.000 km. Știu că mulți conducători așteaptă să ajungă la 15.000, dar mie îmi place să fac lucrurile din timp și să mă asigur că mașina mea este îngrijită corespunzător.

Tot documentându-mă în legătură cu subiectul întreținerii noului meu BMW seria 5, am început să descopăr cuvinte noi, cum ar fi: filtre, revizie, ulei (nu e de cocos pentru măști de păr), plăcuțe, bucși, tampoane de motor sau discuri (nu au legătură cu muzica).

Și aș alege pentru întreținerea mașinii mele doar piese de BMW de la eXclusiv OEM. Motivul este simplu: componentele sunt net superioare în ceea ce privește calitatea față de cele second hand sau aftermarket. Au o durată de viață mult mai mare, de exemplu plăcuțele de frână aftermarket pot să ducă uneori doar 7000 km, ceea ce înseamnă că în total vei cheltui mai multe decât dacă ai fi optat pentru piese BMW originale de la început. Să nu mai vorbim de faptul că accesoriile originale BMW vor avea mereu un randament mai bun, au o calitate mai bună și, chiar dacă la început par mai scumpe, sunt o metodă excelentă de a economisi, pentru că necesită înlocuire mai rară.


Și ce, dacă sunt femeie nu știu ce înseamnă o revizie?


Ba bine că nu. Parcă doar una am făcut la viața mea. E momentul ăla când lași mașinuța la service autorizat, îi spui pa, pleci cu taxi, te întorci cu alt taxi și o iei cu filtrele schimbate. Mașinuța e mai fericită cu piese BMW seria 5 originale, iar eu pot să o pun din nou la treabă cel puțin 10.000 km din nou!

Ar fi momentul să schimbăm filtrele ălea patru pe care le știm toți: 
  • filtru de ulei
  • filtru de combustibil
  • microfiltru cu carbon activ
  • filtru de aer

Nu aș apela decât la un service autorizat RAR, unde să am garanția unui montaj adecvat. M-aș asigura că am cumpărat piese originale BMW care să aibă trai lung, iar aici partenerul meu ar fi eXclusiv OEM. Ce îmi place la oamenii ăștia e că fac pe dracu-n patru tot posibilul să îți aducă piese OEM BMW direct de la producător, chiar dacă nu au pe stoc ce vrei tu. Că poate vrei să-ți tunezi mașina cu cine știe ce șmecherii sau vrei să faci niște upgrade-uri la sonorizare să audă toți vecinii de la bloc noul album al lui Kanye West (sau Feli sau Irina Rimes, nu avem nimic cu melancolicii). Eu nu aș apela la astfel de îmbunătățiri, prefer mașina așa cum vine de la mama ei din fabrică, dar e bine de știut.

Mi-aș pune gene la BMW?


Cu siguranță nu. Nu de alta, dar nu am timp să le dau cu mascara dimineața. Glumesc. Am trecut (cred) de vârsta asta și nu mă caracterizează. Dacă ție îți plac genele, poți strica un BMW cu ele. Glumesc din nou. Sau nu?

La capitolul întreținerii mașinii în ceea ce privește confortul și estetica, aș avea grijă să fie mereu curată și nu aș ocoli spălătoria. Iar o tapițerie așa frumoasă trebuie îngrijită ca la carte. Aș folosi o soluție pentru curățarea petelor pe piele cumpărată de pe site-ul exclusivoem.ro, pentru că deși am promis mai sus că voi reduce consumul de ciocolată în mașină... suntem oameni, domnule!


Aș avea mereu în mașină un pahar termic în care să-mi iau cafeaua la drumurile lungi și aș fi dotată cu șervețele uscate și umede pentru orice neprevăzut. Și, partea mea preferată, aș avea odorizante BMW în mașină și le-aș schimba mereu. La cât de repede mă plictisesc, nu aș rezista să am două mirositoare la fel, consecutive. 

Iarna aș aștepta-o pregătită cu kitul OEM special conceput a lupta cu înghețul. 

Iar, pentru situațiile când parcarea laterală îmi va juca feste, știu că cei de la eXclusiv OEM îmi vor aduce un spray sau creion pentru corectarea zgârieturilor (acum nu știu dacă vor aduce și pentru nefericitul din parcare, ar merita să încerc o astfel de comandă specială, dacă e posesor de BMW).
______________________________________________________

Revenind cu picioarele pe pământ, merg să îmi reînnoiesc abonamentul la autobuz. Dar voi, dacă aveți un BMW și sunteți invidiați de aici, din spatele calculatorului, mergeți domnule pe www.exclusivoem.ro, că băieții chiar știu ce fac!

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2018
Sursă fotografii: www.exclusivoem.ro/ și www.bmw-proleasing.ro/

Pagini