10 articole indispensabile din garderoba mea - sau cum să nu ratez nicio ieșire pentru că ,,nu am cu cu să mă îmbrac”


Când vine vorba de garderobă, trebuie să recunosc că până nu demult am acționat impulsiv. Căci, nu-i așa, sigur am nevoie și de bluza asta, și de fusta cealaltă, vai, dar ce drăguți sunt pantofii ăștia incomozi pe care sigur îi voi purta doar de două ori anul ăsta!

Acum un an am descoperit conceptele de capsule wardrobe și minimalism. Și v-aș vinde gogoși dacă aș spune că le-am aplicat ca la carte, dar orice schimbare de durată trebuie să înceapă treptat. Așa că am adaptat principiile celor două stiluri cu modul în care mă simt eu bine. Iar eu mă simt tare bine cumpărând, bat-o vina de ispită!

Așa că am scăpat de o mare parte din hainele și încălțămintea din casă bazându-mă pe două reguli de bază:

  • nu mă simt bine îmbrăcată cu produsul X (indiferent că îmi e mic/mare, mă incomodează, simt că nu mă avantajează sau că nu mă caracterizează) – chiar dacă îl port uneori, dar nu îmi aduce satisfacție
  • nu am purtat deloc sau doar o dată produsul când i-a fost sezonul (pentru că dacă o fustă lejeră e purtată o singură dată în timpul verii, nu are sens să o păstrezi pentru că NU o vei purta mai mult la anul)
Și mi-am promis (cu degetele care tresăreau la spate să se încrucișeze) că nu mai cumpăr articole pe care nu le pot integra în cel puțin două ținute complete. Pentru că asta e problema atunci când dulapul nostru este plin, dar refuzăm să mergem  la orice eveniment pentru că nu avem cu ce ne îmbrăca. Lipsa articolelor basic, ce pot fi ușor combinate între ele, duce la crize în miez de noapte înainte de o ieșire în oraș. Teorie demonstrată.

Așa că, înainte să te avânți și să adaugi în coșul de cumpărături sau să duci la casa de marcat orice produs ți s-ar părea simpatic, asigură-te că ai acasă acele 10 articole vestimentare care nu trebuie să îți lipsească.

ANSWEAR m-a provocat să fac această listă, iar produsele au curs în mintea mea și s-au conturat tare frumos ținute simple.


Pentru tine, lista poate fi diferită, în funcție de stilul tău de viață, de activități, de locul de muncă etc.

Pentru mine, topul celor 10 articole indispensabile din garderoba mea (sau cum să nu ratez nicio ieșire pentru că ,,nu am cu cu să mă îmbrac” arată așa:

1. O cămașă simplă albă/albastră



O cămașă simplă este o piesă ușor de asortat cu orice. O poți purta cu pantaloni, blugi, fuste, o poți accesoriza cu eșarfe sau coliere, îi poți sufleca mânecile și vei avea mereu un look curat și îngrijit.

Preferata mea este o cămașă albastră, cu croi cambrat, care arată minunat în pantaloni sau blugi. Este o cămașă ce nu are nasturi până sus și lasă astfel o linie a decolteului în V care arată tare bine.

Apropo, știai de ce cămășile bărbătești au nasturii pe partea dreaptă, în timp ce cele pentru femei pe partea stângă? În trecut, bărbații se îmbrăcau singuri, dar femeile erau îmbrăcate se servitori predominant dreptaci și astfel le era mai comodă această amplasare.
2. Tricou alb



Anual se vând la nivel mondial mai mult de 2 miliarde de tricouri, fiind unul dintre cele mai comode piese de îmbrăcăminte.

Tricoul alb poate fi simplu sau poate să aibă un mic detaliu, cum ar fi un buzunar sau un desen imprimat discret. Poate avea decolteu în V sau rotund, poate fi mai larg sau cambrat, dar esența este să se potrivească cu aproape orice ai în garderobă.


3. Trench



Apărut în război pentru a completa ținuta soldaților, trench-ul este asociat cu stilul englezesc. Ulterior, marca Burberry a croit modele mai feminine, deși trench-ul devenea oficial o parte a uniformei oficiale britanice în cel de-al doilea război mondial.

Pentru primăvară/toamnă, un trench bine ales este cheia pentru a părea mereu aranjate, ca și cum am fi petrecut vreme bună alegând și combinând hainele purtate. Nu o dată am întors capul pe stradă după o tipă care purta o rochie simplă, pantofi delicați, trench și o geantă asortată!

4. Palton



Când am avut primul meu palton, undeva prin clasa a 10-a, m-a făcut să mă simt ca o adevărată domnișoară. Mereu savuram aparițiile glamour unde erau purtate cu naturalețe paltoane superbe, colorate, cu croieli diferite și le asociam cu ideea de feminin.

Treptat am ieșit din geci pentru totdeauna, iar un palton de calitate e tot ce am nevoie pentru a arăta bine iarna, fără să îngheț.

5. Pantaloni negri



O pereche de pantaloni negri este soluția salvatoare pentru mine în muuulte zile. Îmi place deopotrivă cum arată cu o cămașă și pantofi oxford, dar și cu o bluză feminină și balerini.


Să nu mai vorbim de ținuta mea preferată de weekend: pantaloni negri, tricou simplu și pantofi sport.

6. Blugi 



Oricine MERITĂ să aibă în garderobă o pereche de blugi care să îi vină cu adevărat bine. Acea pereche de blugi care să te avantajeze în totalitate, cu o talie medie, cu o croială și cusături impecabile.

Apropo, știai că dintre toate piesele vestimentare, blugii sunt cei mai menționați în cântece de-a lungul timpului? Amintim aici doar de ,,Forever in blue jeans” a lui Neil Diamond și ,,Blue Jeans” a Lanei del Rey.

7. Rochie elegantă (preferabil neagră)



Rochia elegantă din garderoba ta trebuie să fie bună de purtat aproape la orice eveniment care îți vine în minte. Să fie acea piesă în care să te simți minunat, să arate bine și să aibă o croială clasică. 

Coco Chanel este cea care a schimbat percepția asupra rochiei negre, purtată anterior doar de către văduve sau în semn de doliu față de o persoană pierdută. 

Coco Chanel a creat în timpul celui de-al doilea război mondial asocierea dintre micuța rochie neagră și femeile puternice, care doreau să reușească în carieră.

8. Un sacou




Propun să începem cu un sacou negru în garderobă, iar apoi putem extinde gama la cele colorate, în carouri sau cu alte imprimeuri. 

Sacoul nu este doar potrivit în ținutele business, ci oferă un aer chic inclusiv unei ținute casual. Cel din fotografie are cel puțin 10 ani și îl port intensiv primăvara și toamna.

9. O pereche de ghete 



Când vine vorba de iarnă, e aproape imposibil să nu mă gândesc instant la o pereche de ghete comode, călduroase, care să nu alunece și să nu se ude

Am o astfel de pereche de câțiva ani, pe care o port mult în special în zilele friguroase, cu o pereche de șosete groase.

10. O pereche de pantofi sport



Mi se pare imposibil să nu avem în casă cel puțin o pereche de pantofi sport. În multe zile când am mers mii de pași pe jos, alături de mine au fost pantofii sport din imagine, care se asortează ușor cu multe ținute și sunt atââââât de comozi!


Când vine vorba de piesele esențiale din garderoba noastră, ar trebui să punem accentul pe calitate și să investim în articole care ne vor ține cel puțin un sezon. Pentru că moda este trecătoare, dar stilul rămâne.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2018

Pagini