Reteta briose cu zmeura in forme de silicon Tupperware

Dacă îți plac brioșele, stai pe aproape. Azi vreau să îți arăt brioșele mele gigantice cu cireșe, zmeură și mure. Le-am făcut în tava specială de silicon primită de la Tuperware, iar rezultatul a fost unul foarte apreciat.


INGREDIENTE:

Pentru 7 brioșe eu am pus următoarele:

- aproximativ 3/4 de pahar de făină
- un praf de copt
- 1 ou
- 2 linguri de ulei
- un pahar de iaurt mic grecesc
- un plic de zahăr vanilat
- jumătate de pahar de zahăr (puteți pune după gust, eu l-am folosit pe cel brut nerafinat Muscovodo de la Solaris, cu gust intens de melasă, care le-a oferit brioșelor o culoare mai închisă)
- o banană
- fructe după preferințe: eu am avut mure, zmeură și cireșe

Inițial am vrut să pun și semințe de in în aluat, dar m-am răzgândit. Dar voi încerca și așa în weekend.


MODUL DE PREPARARE

Cine ar fi crezut că e așa simplu să faci brioșe? Credeam că trebuie să bat albușurile separat, dar nu.

Pasul 1: se amestecă făina cu praful de copt
Pasul 2: se amestecă separat oul cu uleiul, iaurtul, zaharul vanilat, zahărul, banana pisată
Pasul 3: se încorporează treptat făina în amestecul de la pasul 2
Pasul 4: se unge forma de silicon Tupperware cu puțin unt și se toarnă compoziția, fără să uităm să punem la fiecare brioșă fructe. Find prima oară când folosesc această tavă, mi-a fost teamă să nu fie probleme, însă brioșele s-au desprins perfect și la fel ar fi făcut-o dacă nu aș fi folosit unt
Pasul 5: dăm brioșele la cuptorul deja încins cam 20-25 de minute la 180 de grade sau până ce trec testul cu scobitoarea
Pasul 6: se scot brioșele din cuptor, se pune tava cu fundul în sus pe o farfurie, timp în care ciupercuțele se desprind frumos. Se mănâncă cu înghițituri mici, sunt fierbinți!


Ce am greșit?

Nu știu dacă aș considera-o greșeală, însă cred că praful de copt este prea mult ori am pus eu prea multă compoziție în fiecare spațiu, pentru că brioșele mele s-au făcut cam... mândre! S-au ”umflat în pene” cam mult și au ținut morțiș să se țină de mână în timpul coacerii. Data viitoare voi pune doar jumătate de plic de praf de copt și nu voi mai umple atât de mult formele.


Asta nu le-a afectat însă gustul! Au ieșit delicioase. Forma de silicon Tupperware chiar a făcut o treabă excelentă și încape perfect în Multicooker-ul Philips, acolo unde am copt eu brioșele. O voi mai folosi cu siguranță cel puțin o dată pe săptămână! Puteți găsi forme de silicon Tupperware AICI.


Următoarea rețetă pe care o plănuiesc cu aceste forme de silicon Tupperware este cea pentru brioșe sărate, perfecte pentru micul dejun. 

  • Ție îți plac brioșele? 
  • ”Bucătărești” des? 
UPDATE: Am refăcut azi brioșele, doar că în fiecare formă am pus mai puțină compoziție. Am obținut brioșele cu cacao perfecte! Yammmyy!!



Pagini