Visez să fiu manager de restaurant pentru o zi

Restaurantul nostru preferat în regim de împinge tava a rămas neschimbat de-a lungul anilor. Și nu sunt puțini, 20 să tot fie. Iar el era cel mai mare din oraș.


Mai întâi, veneam aici cu părinții mei, le-a plăcut mereu atmosfera și mâncarea. Tata este fan coaste de porc cu cartofi aromatizați, iar mama oscila mereu între paste și friptură de vită. Tata bea mereu o bere la halbă, iar mama sorbea dintr-o limonadă cu miere și ghimbir. Eu schimbam mereu felul principal, dar comandam același desert: pandișpan cu vișine și bezea. 

Mă uitam la ei și nu puteam decât să fiu recunoscătoare că mă luau cu ei. De altfel, niciodată nu lipsisem din niciun concediu, iar când a venit pe lume sora mea, nu am simțit nicio clipă gelozie, ci doar o bucurie imensă. Parcă îmi exploda inima de fericire că eram toți la aceeași masă. A trecut de la scaunul special pentru copii la cel de oameni mari. Era așa drăgălașă să o vezi cum prinde cu mânuțele bucățile de morcov, iar din zece vreo opt ajungeau pe jos. Mama își cerea mereu scuze pentru deranj.

Ai mei au îmbătrânit, au ieșit la pensie și s-au mutat la țară, în sătucul natal al mamei. Și-au pus la punct o căsuță mică, dar cochetă și își gătesc singuri coaste de porc, paste sau friptura de vită. Dar noi am rămas în oraș, ne-am continuat studiile și ne-am găsit joburi de oameni mari.


Apoi, am venit în restaurant cu un prieten bun. Eram tare simpatici și timizi, acele întâlniri când la plecarea de acasă te gândești ce vei comanda pentru a nu mânca într-un mod stânjenitor în fața celuilalt și cum veți plăti nota. Șase ani mai târziu, ne spuneam DA emoționați, iar ochii noștri sclipeau în fotografii. 

Acum venim rar aici. Mâncarea e la fel de bună, oamenii s-au mai schimbat, dar... e acel sentiment că locul în care ești este la nivelul celorlalte. Că nu a avansat mai deloc și parcă nici nu ar fi interesat să facă asta. Zici că vrea să fie doar un alt restaurant împinge tava fără prea mulți clienți. Mă uit la angajați și văd cum se chinuie cu sistemul de încasare, totul fiind atât de vechi. 

Ultima oară când am venit cu soțul meu și încă doi prieteni am privit cu tristețe cum doamna de după vitrine se chinuia să găsească codul pentru peștele cu mămăliguță. 

M-am gândit tot drumul spre casă la ce lipsea, iar răspunsul era simplu: restaurantul copilăriei mele nu reușea să facă pasul spre actual.

E seară. Ochii mi se fac grei, iar gândurile se adună...

... sunt eu, doar că în restaurant. De data asta, nu sunt clientă. Anca mă întreabă:

- Ai timp acum să facem meniul pentru săptămâna viitoare? Trebuie să facem și comanda de legume și carne.
- Ce? întreb buimacă.
- Ce, ce? râde Anca. Iar nu ți-a băut cafeaua?

Mă uit în oglindă, iar în piept, pe ecusonul meu scrie ,,Loredana - manager”. Ok. Lucrurile s-au complicat. Nu intra în panică, Loredana, nu intra în panică. Panicăăăăă!

Mă uit la Anca - asistent manager.

- Ancuțo, azi te ocupi tu de toate. Ai libertate deplină, știu că te pricepi. Momentan, am altă treabă.
- Oooook?!

Mă așez la o masă în spate, caut o foaie de hârtie și un pix. E momentul să înceapă revoluția.

Cu ce schimbări începem?


În primul rând, avem de modificat designul magazinul. Scriu pe listă culori, pentru că îmi doresc un restaurant cât mai viu. Decorul să fie cât mai simplu și aerisit.

NU SCHIMBĂM MENIUL. Implicit nu schimbăm nici bucătarii. Angajații sunt oameni cu vechime, care știu ce fac și își iubesc locul de muncă. Asta se vede de fiecare dată când venim aici.


Ce trebuie schimbat urgent: sistemul de gestiune stocuri, management și casele de marcat. Iar pentru asta, vom apela la Expressoft Technology - soluția de marcaj și gestiune potrivită afacerii tale.


De ce aleg Expressoft Technology pentru restaurantul meu?

În primul rând, am încredere în firmele cu experiență, iar Expressoft Technology are o vechime pe piață de 20 de ani, cu peste 5000 de clienți și 20.000 de licențe instalate de-a lungul timpului. Activitatea lor constă în proiectarea, dezvoltarea și livrarea soluțiilor software pentru clienții mari și mijlocii. În plus, îți pun la dispoziție și echipamentele hardware necesare, precum și serviciile de instalare, configurare și training.

Expressoft Technology îți pune la dispoziție:

  • suport tehnic 24/7, ceea ce e un mare plus, în special la început, când sistemul ți se pare nou și sigur te vei bloca la un moment dat
  • serviciul POS restaurant
  • eCommerce
  • PMS, CRM, ERP
  • sisteme de comenzi, inventariere și control, gestiune stocuri
  • instrumente de raportare
  • echipamente hardware de ultimă generație
  • training pentru echipă
  • securitate pentru datele tale
Toate pachetele de software și hardware se pot personaliza în funcție de specificul restaurantului, iar acest lucru este realizat cu ajutorul unui consultant.

Topul beneficiilor pe care le voi avea dacă apelez la Expressoft Technology:

1. Vom avea mereu sub control situația financiară, procesul de vânzare este mult mai rapid și astfel clienți vor fi mai satisfăcuți. În plus, vom avea mai multe variante de plată: cash, card, tichete de mas electronice, vouchere, ordin de plata, plata în cont sau plata cu telefonul.
2. Putem implementa un sistem de reducere. M-am gândit la oferta ,,Happy morning -10% până la ora 11:00” sau ,,3 la preț de 4 - ofertă pentru grup”.
3. Angajații noștri vor fi mai relaxați, nu vor mai alerga de colo-colo ineficient - au la îndemână un software marcaj restaurant care să îi susțină din toate punctele de vedere. În sistem vor fi introduse exact toate meniurile, astfel că vom avea un casier fără prea mari bătăi de cap.
4. Putem controla rezervările clienților, evitând situațiile neplăcute în care clienții ajung și mesele sunt deja ocupate.
5. Vom construi un sistem de fidelitate, acordând clienților vouchere sau puncte bonus pe cardul lor, utilizabile la următoarele mese (de exemplu, fiecare leu cheltuit este un punct - la 20 puncte acumulate poți cumpăra un desert data viitoare).
6. Factura fiscală se emite direct din POS în câteva secunde, adăugând CUI-ul pe bonul fiscal pentru clienții business.
7. Putem măsura timpul efectiv lucrat de fiecare angajat, evaluând gradul de performanță și astfel putem implementa un sistem de comisionare de care oamenii sigur se vor declara încântați.
8. ORGANIZARE, ORGANIZARE, ORGANIZARE. Imaginează-ți că totul va fi pus la punct, încasările vor merge brici, fără dificultăți. La nevoie, putem apela la suportul tehnic 24/7.
9. Vedem tot timpul stocurile ingredientelor, nu mai mergem la nimereală pe ce găsim sau nu în depozit.
10. Pe lângă soluțiile software, Expressoft Technology ne pune la dispoziție și echipamentele hardware, serviciile de instalare, configurare și training.

Explicații video:

Ora 07:35

Lumina pătrunde printre draperii și îmi gâdilă ochii. Mă trezesc. Ce a fost asta? Mă ridic repede, caut un carnețel și încep să notez tot ce îmi amintesc  din vis.

... marcaj mobil... POS... software restaurant... gestiune stocuri...

Mi se aprinde un bec: voi continua documentarea pe www.expressoft.eu și merg la restaurant pentru a discuta cu managerul. Mi-aș dori atât de mult ca restaurantul meu preferat să renască, încât trebuie să o fac și pe asta.

____________________________

Articolul Visez să fiu manager de restaurant pentru o zi participă la Proba 9. Restaurantele inteligente – misiune posibilă! (Sponsorul probei: Expressoft Technology) în cadrul competiției SuperBlog 2018.
Sursă fotografii: www.expressoft.eu

Pagini