Bomboane de Craciun - reteta

 Buna, dragile mele!


   Daca ma urmariti pe facebook, stiti ca am postat zilele acestea o poza cu prajituricile mele, asa ca azi va voi explica pas cu pas cum sa lefaceti si voi. Este o reteta simpla, ieftina si foarte apreciata.

   Am imbinat doua retete-minune, si anume: prajitura Baiadera si bomboanele Rafaello.


Ingrediente:

  • 250 g biscuiti simpli, sau cu lapte(eu am luat varsat din Kaufland cu aprox. ~1,5 lei), pe care ii macinati. 
  • 250 g zahar normal(eu am folosit margaritar)
  • 150 ml apa
  • 150 g alune, nuci sau orice alegeti voi( eu am pus alune prajite si nesarate)macinate sau nu, cum vreti voi sa se simta in bomboane.
  • 150 g unt(puteti pune mai putin, daca doriti)
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingura esenta de vanilie(nu va recomand sa puneti altfel de esenta, caci aceasta ii da gustul aparte)
  • nuca de cocos in care sa tavaliti bomboanele


Mod de preparare:

 1.Adaugati intr-o cratita apa si zaharul si lasati-le pana cand apa incepe sa clocoteasca. Mai lasati 4-5 minute apoi, pana va incepe sa se lege un sirop.Nu va impacientati prea tare, va va iesi cu siguranta.



2. Adaugati untul,esenta si alunele sau nucile si mai lasati pe foc cam 1 minut, pana se topeste integral untul.

3.Opriti focul si adaugati treptat biscuitii, incorporandu-i pe toti. Nu-i adaugati pe toti de la inceput, caci e posibil sa nu mai puteti adauga restul. Aveti rabdare si incorporati pe rand.

4. Impartiti compozitia in doua parti, iar in una adaugati lingura de caco si amestecati. Facem acest lucru pentru a avea si bomboane albe, si bomboane negre.


5. Lasam compozitia sa se raceasca pentru a o modela mai bine.Eu am bagat-o si 10 minute la frigider.

6.Modelam apoi bomboanele si le tavalim prin nuca de cocos. Asezam pe un platou si le lasam in frigider pana la servite(daca aveti rabdare).




Va garantez ca este o reteta de efect si foarte ieftine(daca as aduna preturile, nu as depasi 10 lei pe aeasta prajitura). Eu am dus cateva si la familie prietenului meu, ca un mic cadou de Craciun si toata lumea a fost incantata !

Daca o faceti, astept poze sau pareri.

Pupici si pofta buna ,
Lore.

Pagini