Am tensiunea arterială mică - e de rău?

Nu știu dacă știți, dar în foarte multe farmacii puteți merge și vă puteți cântări, măsura, verifica indicele corporal sau măsura tensiunea. Așa că am intrat și eu într-o dimineață, curioasă să aflu câte ceva despre mine. Se pare că sunt în limitele normale și că am un indice corporal 21 (acesta trebuie să fie între 19 și 25). Problema, dacă aș putea-o numi așa, este că am tensiune arterială mică. Mai precis, mi s-a zis că este 8 cu 5.

Nu mai țin minte să-mi fi luat tensiunea în trecut, așa că nu aveam simptome tensiune mică. Mai oboseam, mă mai durea capul, dar nu m-am gândit niciodată că poate fi din cauză că am tensiune arterială scăzută. Pentru mine, când spui hipotensiunea arterială, imediat mă duc cu gândul la o persoană slăbită, ori eu nu mă simțeam așa. Singura dovadă că am tensiunea mică ar fi faptul că dimineața mă simt mereu somnoroasă și, chiar dacă mă trezesc la 11, casc toată ziua. Pentru hipotensiunea arterială, farmacista mi-a sugerat că o cafea dimineața este indicată. Pe mine nu mă deranjează asta, îmi place cafeaua, ia dacă ea mă ajută pentru tensiune arterială scăzută, cu atât mai bine.

Atunci când vorbim despre tensiune mică cauze, avem în vedere deshidratarea, alergiile, diabetul, hemorgiile sau insuficiența cardiacă. Tot la tensiune mică cauze pot intra și afecțiunile hormonale. Cele mai frecvente simptome tensiune mică sunt starea de amețeală, pierderea echilibrului, dureri de cap, greață, oboseală, membre reci și chiar stare de leșin. Ce-i drept, pe câteva dintre ele le experimentasem, dar nu știam că sunt din cauză că am tensiunea mică.

Cum se poate trata tensiunea mică? Cam greu de tratat, spre imposibil, dar poate fi ținută sub control prin mai multe metode: este bine să se consume cel puțin 2L de apă pe zi, să se adopte o dietă sănătoasă, cu mișcare, fără dușuri foarte fierbinți și fără ridicări bruște din pat. Cu toate că poate părea o problemă banală, tensiunea arterială scăzută poate ascunde alte probleme de sănătate, așa că cel mai bine este să o investigați amănunțit la medic. Un organism cu tensiune arterială mică se adaptează mai greu la schimbări, asta pentru că sângele ajunge mai greu sau într-o cantitate mai mică la creier, inimă sau alte organe. 

Pagini