La pescuit

Cred ca toti suntem la un moment dat atrasi de ideea de pescuit. De exemplu, eu cand eram mica, parca prinsesem un pic aripi dupa ce fusesem cu intreaga familie la pescuit. Tin minte ca toata dupa-amiaza am stat cu o undita in mana (nu aveam cele mai "profi" unelte, precum este o setca), imaginandu-mi cum o sa fiu eu cea care o sa prinda pestele cel mare. De prins am prins cativa pestisori de care mi-a fost tare drag si mila in acelasi timp, asa ca le-am dat drumul in aplauzele tuturor celor prezenti. Bravo, Lore! 

Acum, ani de zile mai tarziu, nu as zice nu la o reeditare a unei astfel de experiente. Mi-ar placea sa ne urcam in masina si sa plecam spre balta. Sa ne facem planuri despre ce si cum o sa facem cand ajungem acolo, sa-l vad pe tata cum isi aranjeaza sculele si sa-l aud cum ne mai spune cate o poveste pescareasca, dar despre care poti sa juri ca e adevarata. 


Si sa nu crezi ca, daca sunt fata, nu stiu nimic despre pescuit. Cunostintele mele nu se raporteaza doar la undita, momeala, carlig si lanseta. Stiu cand e timpul pefect sa dai la peste si mai stiu si cum sa pui momeala. Nu o sa intru in detalii, pentru ca tata mi-a spus ca un pescar nu isi spune niciodata secretul. Daca ar fi vreodata vorba sa-mi deschid o pescarie, cred ca as alege totusi pescuitul la setca. E mai practica metoda decat pescuitul clasic, plus ca acum, multumita internetului poti gasi echipamente de calitate, la preturi chiar ok. Un bun exemplu este site-ul www.romnets.ro, unde varietatea si serioztatea sunt cuvinte caracteristice.

Daca te intrebi cu ce se mananca pescuitul la setca, ei bine, pot doar sa-ti spun ca are ca ingredient principal mult, mult peste. Procedura pare simpla, iar tot ceea ce trebuie sa faci este sa pui acele plase intr-un loc bine ales, iar pestii vor trage cat ai zice... peste. Si, daca ai noroc, poate reusesti sa prinzi si pestisorul de aur si cu ocazia asta te mai alegi si cu ceva dorinte de indeplinit. In schimb, daca nu esti norocos, vei fi precum ursul pacalit de vulpe. Oricum ar fi, pana la urma experienta conteaza, nu?

Pagini