DIY: Lotiune tonica homemade pentru tenul gras si acneic

Buna tuturor!

  In iarna va aratam tenul meu si nu mai vreau sa ma gandesc cat de greu mi-a fost. Nu reuseam sa controlez cosurile si apareau adunate, in aceleasi locuri, ca si cum bacteria se incapatana sa-mi faca zile amare.
   Mi-am schimbat mult ritualul de ingrijire al pielii si am renuntat la lotiunile tonice din comert, care au liste kilometrice de ingrediente nu prea prietenoase cu tenul. Eu aplic tonic dupa spalarea tenului, asa ca toate chimicalele ramaneau pe piele. Asadar, am incercat sa gasesc o varianta de tonic facuta in casa, care este ieftina si eficienta.
   Tenul meu arata mult mai bine acum si in mare parte sunt sigura ca este meritul acestei lotiuni. Nu stiu daca daneaza in vreun fel tenului in timp, dar eu nu cred asta, avand ingrediente naturale.
   Asadar, aveti nevoie de:
  1. ceai de mustel (aproximativ un sfert de pahar)
  2. ulei de jojoba (15-20 picaturi)
  3. tinctura de propolis (10 picaturi)
  4. ulei esential de lamaie (10-15 picaturi)
  5. recipient cu sau fara pompita



   Luand pe rand, va voi explica ce rol are fiecare ingredient. 
  • Ceaiul de musetel este antiimflamator, calmeaza pielea si este recunoscut inca din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile antiseptice si benefice atat consumat intern, cat si extern.
  • Uleiul de jojoba este un hidratant, dar nu ingrasa tenul. Este un inlocuitor natural perfect pentru sebumul produs de ten si il recomand pe post de crema de noapte.
  • Tinctura de propolis are proprietati regenerante remarcabile. Mirosul e terbil, dar este acoperit de uleiul de lamaie. Eu il recomand pentru a putea scapa mai repede de semnele post-acneice.
  • Uleiul esential de lamaie, ingredientul cheie, este un ulei recomandat pentru tenul gras, acneic. Este dezinfectant, antibacterian si dezinfecteaza foarte bine pielea, impiedicand reaparitia cosurilor. Miroase bine, dar daca nu am folosi ulei de jojoba, lotiunea ar tinde sa usuce tenul.
   Puneti toate ingredientele in recipientul vostru. Eu il am pe cel de la deodorantul Biola, dupa ce l-am spalat si dezinfectat bine cu spirt. Pompita ma ajuta sa pun repede pe discheta demachianta si sa nu vars produs.  Nu recomand sa aplicati lotiunea ca o apa termala, pentru ca daca intra in ochi ustura.


   Asa arata produsul final si trebuie sa agitati inante de folosire, pentru a amesteca uleiurile cu ceaiul.


     Si gata! Aveti o lotiune tonica pentru tenul vostru pentru urmatoarea saptamana. Trebuie sa o depozitati in frigider, pentru a nu se altera. De asemenea, fiind rece cand o aplicati pe ten va ajuta in problemele cearcanelor.

 

   Daca nu aveti tenul gras, puteti pune mai putin ulei de lamaie si mai mult ulei de jojoba. Uleiul esential de lamaie poate fi inlocuit cu alte uleiuri antibacteriene, precum cel de arbore de ceai (tea tree).
   Ingredientele se gasesc in PLAFAR sau pe diverse site-uri online cu produse naturiste.

   Eu nu spun ca aceasta lotiune va functionea neaparat si pentru voi la fel ca pentru mine, dar pentru tenul meu gras este tonicul ideal.
   Aceasta este experienta mea personala ! :)

Pagini